Lumea mașinilor second hand a fost aproape complet lipsită de transparență decenii la rând. De câțiva ani, însă, cumpărătorii se pot baza pe din ce în ce mai multă transparență și pot avea acces la din ce în ce mai multe date din istoricul mașinilor care îi interesează.
Noua realitate se datorează salturilor tehnologice materializate prin explozia de popularitate și eficiență a decodoarelor VIN. Pe scurt, în baza unui număr unic de identificare specific fiecărei mașini, se pot accesa înregistrări istorice referitoare la daune sau citiri de kilometraj de la revizii anterioare. În loc să fim nevoiți să credem vânzătorul pe cuvânt, acum putem accesa adevărata istorie a mașinilor second hand în schimbul a câtorva zeci de lei.
În acest articol vom compara două dintre cele mai populare decodoare VIN din România pentru a vedea care dintre ele își merită mai mult banii – carVertical și Inspector Auto.
Vom analiza nivelul de date furnizate, cât de ușor sunt de interpretat acestea, ce prețuri practică, calitatea departamentului de relații clienți și multe altele.
O oarecare primă diferență între cele două platforme este aceea că Inspector Auto, spre deosebire de carVertical, oferă gratuit câteva date despre mașina verificată. Astfel, imediat ce ați introdus codul VIN, veți fi redirecționați către o pagină în care vă sunt prezentate date generale despre mașină precum Marca, Modelul, Tipul de Motor, Transmisia, Nivelul de Echipare etc.
Deși orice informație gratuită este bine-venită, toate aceste date se pot vedea cu ușurință și în talonul mașinii. Ce este cu adevărat de ajutor este a doua parte a raportului gratuit care vă arată un sumar al informațiilor disponibile despre mașina verificată. Veți știi, prin urmare, la ce să vă așteptați de la raport, înainte să-l cumpărați. De exemplu, în cazul uneia dintre mașinile verificate pentru întocmirea acestui articol am observat că nu există deloc date despre istoricul auto (raportul nu ar fi cuprins nici o informație despre daune anterioare sau citiri de odometru de-a lungul timpului). Noi am cumpărat totuși raportul pentru a-l putea examina, dar un utilizator normal care ar vrea să verifice istoricul unei mașini de care este interesat nu și-ar fi irosit banii pe un raport gol.
De același tip de sumar, dar ceva mai firav și cu o altă prezentare grafică, vă puteți bucura și alegând carVertical.
Prima diferență majoră între cele două platforme se poate observa când ne uităm la structura rapoartelor pe care le comercializează.
Este dificil de estimat exact formatul rapoartelor de la Inspector Auto pentru că în momentul în care nu au date pentru o anumită secțiune, aceasta pur și simplu nu mai apare în raport. În schimb, putem spune că nici un raport pe care l-am comandat de la ei pentru întocmirea acestui articol nu a cuprins secțiuni precum „Activitate identificată”, „Întreținere ”, „Preț” și „Listă de verificare”, secțiuni care sunt prezente în rapoartele carVertical.
De asemenea, secțiunile „Kilometri parcurși”, „Fotografii” și „Echipare” mai des lipsesc decât sunt prezente în rapoartele Inspector Auto
Structura rapoartelor carVertical este mult mai completă. În cadrul unui raport standard avem citiri de odometru și daune suferite în trecut, detalii despre lista de echipamente din fabrică a mașinii, prețuri la care a fost scos autoturismul în trecut pe piață, fotografii cu mașina, un program al vizitelor la service sugerat de producător în funcție de modelul verificat, dacă apare sau nu mașina ca fiind furată, plus o listă cu daunele cele mai frecvent întâlnite la modelul în cauză.
Rapoartele carVertical lasă impresia unei analize amănunțite a istoricului fiecărui vehicul verificat. Cuprind date care acoperă atât informații despre mașina propriu zisă cât și despre probleme generale ale modelului verificat. Un raport carVertical este ca și cum aveți un mic manual al mașinii verificate, complet cu informații vitale, precum daunele suferite și citiri de odometru din trecut, plus un mic ghid despre ce să verificați cu atenție și când să vă așteptați la următoarea revizie.
De departe cea mai mare diferență dintre calitatea celor două servicii se face unde contează mai mult – la nivelul de date furnizate în fiecare raport.
Pentru întocmirea acestui articol am luat o serie de autoturisme și le-am verificat pe toate, pe rând, atât pe platforma celor de la carVertical cât și pe cea a Inspector Auto. Toate seturile de date primite au fost semnificativ mai complete din partea carVertical.
Am avut situații în care Inspector Auto nu a găsit nici o citire de odometru din trecut în timp ce, pentru aceeași mașină, carVertical a oferit nu mai puțin de 19 citiri ale odometrului, datând din 2003 până în prezent.
Pentru aceeași mașină menționată mai sus, Inspector Auto nu a returnat date referitoare la nici un accident din trecut. În schimb, carVertical a identificat două seturi de daune cu o estimare a reparațiilor cuprinsă între 1.500 și 3.500 de Euro. Mai mult, Inspector Auto susține pe home page că adună date despre mașini inclusiv din baze de date care acoperă Germania, lucru ciudat având în vedere că pentru această mașină carVertical a descoperit cele două daune ca fiind înregistrate fix în Germania. Se pare că Inspector Auto se bucură de o acoperire mult mai scăzută a piețelor pe care operează.
În cazul altei mașini verificate am primit detalii de la carVertical despre patru seturi de daune din trecutul unui autoturism Volvo, cu reparații estimate la o valoare cuprinsă între 7.000 și 12.500 de Euro. Daunele fiind însoțite și de cinci citiri ale odometrului plus un set complet de poze cu mașina datând din 2020. Daunele înregistrate au fost făcute pe teritoriul României și al Germaniei, țări pe care, teoretic, ar trebui să le acopere și cei de la Inspector Auto.
Însă, pentru aceeași mașină, Inspector Auto nu prezintă nici o citire de odometru și doar o singură înregistrare de daune.
În continuare avem o Skoda care la carVertical apare cu cinci citiri de odometru pe când la Inspector Auto doar cu una. Aceeași Skoda are înregistrate două seturi de daune la carVertical (pagube de până la 4.500 Euro) și zero daune la Inspector Auto.
Lista poate continua, dar vom mai discuta doar despre încă un exemplu, poate și cel mai grăitor dintre toate întâlnite de noi pentru întocmirea acestui articol.
Vorbim despre un Volkswagen, una dintre cele mai cumpărate mărci din România, care nu are deloc date despre accidente anterioare sau citiri de odometru în raportul Inspector Auto.
Din raportul carVertical scos pentru aceeași mașină, nu doar că descoperim daune anterioare imense de până la 10.000 Euro, dar ne putem baza și pe 16 citiri de odometru din trecut cu ajutorul cărora realizăm că mașina a avut kilometrajul dat înapoi, „sărind” de la valoarea înregistrată la finalul anului 2019, 274.000 km, la doar 194.000 km declarați la începutul lui 2020.
Prin urmare, de-ar fi să vă luați după Inspector Auto, această mașină nu prezintă probleme care să fie înregistrate în sistem. În realitate, mașina a fost lovită puternic în trecut și foarte probabil are la bord cu 80.000 km mai mult decât arată odometrul.
În secolul 21 poate nimic nu este mai important decât o experiență pozitivă a clienților de fiecare dată când intră în contact cu compania. Uneori, desigur, pot apărea probleme. Modul în care companiile rezolvă aceste probleme și felul în care-și tratează clienții în situații delicate contribuie decisiv la succesul lor și determină dacă clienții revin sau aleg să-și caute un furnizor nou care-i va trata mai bine.
carVertical are un departament de suport clienți profesionist. Răspunde cu promptitudine, este disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână și vă puteți baza pe o librărie stufoasă de întrebări frecvente care vă pot ajuta să rezolvați o sumedenie de probleme în câteva minute.
Mai mult, se pare că politica internă carVertical este de a favoriza clienții pe cât posibil. În procesul întocmirii acestui articol am dat peste două rapoarte care aveau puține date în componență, așa că ne-am adresat departamentului carVertical de relații clienți. Ca soluție s-au oferit să ne crediteze contul cu suficiente puncte cât să cumpărăm două rapoarte noi, o soluție mai mult decât echitabilă.
Și Inspector Auto are un departament de relații clienți dar unul simțitor mai restrâns în ajutorul pe care-l poate oferi clienților. În primul rând, departamentul lor de relații clienți este deschis doar de luni până vineri între orele 9:00 și 18:00. În al doilea rând, rubrica „Întrebări frecvente” are scopul de a răspunde întrebărilor care pot apărea înainte de a comanda un raport de la ei. Cu alte cuvinte, rubrica este menită să ajute în procesul de vânzare a rapoartelor, nu în cel de „troubleshooting” care poate apărea după cumpărarea unui raport. Merită totuși menționat că Inspector Auto are un blog foarte informativ în care tratează multe aspecte ale cumpărării unei mașini second hand. Cu toate acestea, este semnificativ mai greu să găsești un răspuns rapid pe site-ul Inspector Auto decât pe carVertical.
Ambele portaluri oferă rapoarte simplu de interpretat, chiar și de un novice în lumea autoturismelor.
Informațiile prezentate atât de carVertical cât și de Inspector Auto sunt însoțite de reprezentări grafice, mai ales în cazul daunelor, ceea ce ajută mult la interpretarea datelor.
Clienții carVertical vor beneficia de grafică mai modernă și de citiri de odometru reprezentate grafic, ceea ce Inspector Auto nu furnizează.
Verdictul nostru este că ambele platforme iau notă de trecere la acest capitol, cu Inspector Auto undeva la 7-8 și carVertical undeva între 9 și 10.
Oricât de complete ar fi datele prezentate în raport și oricât de responsiv ar fi departamentul de relații clienți, prețul tot va juca un rol important în alegerea unui serviciu anume. Prețul este cu atât mai important pentru cei care caută un decodor VIN deoarece în procesul de căutare al unei mașini second-hand, de cele mai multe ori, trebuie să verificați două, trei, patru, poate chiar cinci mașini înainte să dați peste cea potrivită pentru dvs. Prin urmare, haideți să vedem cum stau cele două servicii la acest capitol.
Politica de preț a Inspector Auto este puțin mai dificil de înțeles deoarece există praguri diferite de preț fără să fie o corelație evidentă între un preț mai ridicat și un număr mai mare de date.
Astfel, pentru rapoartele generate de noi pentru acest articol am plătit 40.19 Lei. Plata către Inspector Auto se poate face cu cardul sau prin sms. Am testat ambele metode de plată fără să întâmpinăm vreo problemă.
carVertical are o politică de preț foarte clară. Toate rapoartele au același preț care este dictat de pachetul pe care îl alegeți – un raport, două, sau trei (la data întocmirii acestui articol prețurile fiind de 78.39, 50.39 și respectiv 39.19 Lei per raport – cu 20% reducere carVertical de la verificare-vin.ro). Există și posibilitatea de a cumpăra pachete mari de 20, 50 sau chiar 100 de rapoarte. Aceste pachete sunt destinate în principal companiilor și dealerilor auto și pot scădea prețul unui raport până la 26.99 Lei.
Puteți cumpăra rapoarte istorice auto de pe ambele platforme fără să vă faceți un cont în prealabil. Cei de la Inspector Auto oferă posibilitatea de plată prin card sau prin sms în timp ce carVertical acceptă plata prin card, PayPal și criptomonede.
Rapoartele generate de carVertical sunt disponibile timp de 60 de zile online, în timp ce Inspector Auto trimite direct pe mail un link de unde puteți descărca raportul în format PDF. Nu este clar cât timp se poate accesa acest link, dar credem că este pe o perioadă nelimitată.
Diferențele dintre carVertical si Inspector Auto când vine vorba despre generarea rapoartelor istorice auto pe bază de VIN sunt enorme. La fiecare capitol, carVertical depășindu-și adversarul.
Poate cea mai mare diferență este făcută de cât de cuprinzătoare sunt seturile de date. În cazul tuturor rapoartelor generate pentru acest articol, carVertical a oferit mai multe date din istoria mașinilor verificate, mai ales când vine vorba despre daune din trecut și citiri de odometru. În unele cazuri, diferența a fost atât de mare între cele două rapoarte încât comparația era practic inexistentă. Pentru aproape toate mașinile verificate, carVertical a oferit o sumedenie de date iar Inspector Auto extrem de puține sau chiar deloc.
Pentru un decodor VIN, volumul istoric de date oferit definește cât de mult își merită sau nu banii. În comparația dintre carVertical și Inspector Auto nu încape îndoială cine iese câștigător.
Fără drept de apel, carVertical.
Oferte exclusive
Top 3 Rapoarte Verificare VIN Verificare KM Reali, Verificare Istoric Auto, Verificare Serie Sasiu. Află ce mașină cumperi. Află ce ascunde vânzătorul. Primești raportul instant. Verificare VIN la cel mai bun preț prin carVertical
© Copyright 2024
Divulgare Publicitară
Acest website este o resursă online gratuită care își propune să ofere conținut util și funcționalități de comparare vizitatorilor noștri. Noi acceptăm venituri din publicitate de la companiile care apar pe website, iar acestea influențează locația și ordinea în care sunt prezentate brandurile (și/sau produsele acestora) și, de asemenea, afectează scorul care este atribuit. Prezentarea companiilor pe această pagină NU implică aprobarea/suștinerea acestora. Nu prezentăm toți furnizorii de pe piață. Cu excepția cazurilor specificate în mod expres în Termenii și Condițiile de Utilizare, toate declarațiile și garanțiile cu privire la informațiile prezentate pe această pagină sunt înlăturate. Informațiile, inclusiv prețurile, care apar pe acest website pot fi modificate în orice moment.